"Wat zijn de vraagstukken die spelen en hoe omschrijf je die zodat ze begrijpelijk zijn voor interne en externe stakeholders?"

Issuemanagement en de redeneerlijn

In SOM-trajecten worden de stakeholders betrokken die geraakt worden door een project of een verandertraject. Heldere communicatie is dan erg belangrijk. Wat zijn de vraagstukken en hoe omschrijf je ze zodat ze begrijpelijk zijn? En hoe zorg je ervoor dat de projectorganisatie met één mond spreekt over ingewikkelde vraagstukken die ook nog eens met elkaar in verband staan?

Communicatie is in SOM-trajecten uitermate belangrijk, in het bijzonder richting stakeholders die direct impact ondervinden van een project of verandering. Hoe definieer je de vraagstukken (issues en kansen) waarover die communicatie gaat? En hoe zorg je ervoor dat de interne organisatie met één mond spreekt over ingewikkelde issues, die ook nog eens met elkaar in verband staan?

Oefen op je eigen casus en ontdek wat er (nog) beter kan in jullie issuemanagement en dagelijkse communicatiepraktijk.In deze training van een halve dag leer je om issues zorgvuldig en bruikbaar te definiëren en onderling in verband met elkaar te brengen. Je wordt je bewust van het onderscheid tussen proces- en inhoudelijke issues en tussen redeneerlijnen en woordvoeringslijnen.

Een SOM-basistraining gevolgd hebben is een vereiste voor deze verdiepende trainingsdag.
Deze training wordt alleen in-company aangeboden. Neem contact op voor meer informatie.
Contact