Voorlopig gaan we zoveel mogelijk door met online trainingen MGA en SOM. We zorgen er voor dat het beste van online leren wordt gecombineerd met het beste van fysiek samenkomen. Deze combinatie, ook wel blended learning genoemd, zal ook na Corona een wezenlijk onderdeel blijven van ons trainingsaanbod. Het nieuwe online leerplatform van de SOM Academie gaat daarbij helpen.
Met de jongste maatregelen van het kabinet in het achterhoofd en in het belang van de gezondheid van onze deelnemers en onze trainers hebben we besloten dat vooralsnog, in elk geval tot en met maart 2021, digitaal trainen de norm is.
De trainers van de SOM Academie bij WesselinkVanZijst genieten van levendige interactie met aankomende en ervaren omgevingsprofessionals. Die interactie wordt in een online omgeving anders vormgegeven dan in een fysieke setting. Gelukkig blijkt het online goed mogelijk te zijn verbinding te creëren tussen deelnemers onderling en uiteraard ook met de trainers. Inmiddels hebben we veel ervaring opgedaan met het geven van online trainingen. Ze zitten vol met interactieve games en simulaties en er is alle gelegenheid individueel én in groepen opdrachten te maken.
Een bijkomend voordeel is dat je kennis en vaardigheden leert toepassen in een online omgeving die ook na Corona nog een grote rol zal spelen in de dagelijkse praktijk van strategisch omgevingsmanagement, samenwerken en onderhandelen. We besteden dus ook specifiek aandacht aan hoe je zelf meer kunt sturen op verbinding en vertrouwen in een virtuele omgeving en welke online vaardigheden en toepassingen daarbij relevant zijn. We passen de leerstof aan door deze te presenteren in blokken, waarna er gelegenheid is om offline een opgave te doen en de tijd te nemen voor reflectie. Een afwisselend programma dus, met voldoende pauzes en offline werken. De reacties van de afgelopen maanden zijn zeer positief!
"De online training SOM was een zeer waardevolle toevoeging op mijn kennis en kunde van omgevingsmanagement. Er was een goede afwisseling tussen theorie en oefeningen en ook online zijn er voldoende middelen om met de lesstof aan de gang te gaan. De complexe simulatie leverde mij vooral het inzicht op hoe partijen reageren op elkaars gedrag en dat online gesprekken en onderhandelingen, mede door het ontbreken van (spontane) informele momenten, minstens zo’n goede voorbereiding vragen als fysieke bijeenkomsten." (Marjolein Geerards, Portefeuillemanager | Strategie | Vastgoed & Campus | Universiteit Utrecht)
Blijf op de hoogte en houd ons aanbod in de gaten.